Page 44 - eTwinning e dergi 2024
P. 44

12-15 YAŞ GRUBU PROJELER





                                               ENVIROCHAMPIONS

        Küresel sorunların çözümünde gençlerin aktif katılımcılar olabilmelerini sağlayabilmek konusunda formal
        eğitim sistemleri önemli bir rol oynamaktadır. Çevre eğitiminin amacı, kişilerin hem bireysel hem de kolektif
        hareket etmeleri ve geleceğin ihtiyaçlarından taviz vermeden mevcut sosyal, ekonomik ve çevresel ihtiyaçları
        dengeleyen çevreye duyarlı davranışları teşvik etmektir. Eğitim sürecinin başlangıcı niteliğinde olan aile eğitimi
        ve formal eğitim  döneminin bireylerin üzerindeki etkisi yadsınamaz bir  gerçek olmakla birlikte çevresel
        farkındalık yaratma ve sürdürülebilir bir gelecek için değer, tutum, beceri ve davranış geliştirme açısından da
        kritik önemde olduğu açıkça görülmektedir. Çevre farkındalığının ve çevre eğitiminin hedefleri ve modern
        bilim ve pratiğin başarıları göz önünde bulundurulduğunda öğrencilerin insan çevresi ve onu tehdit eden
        süreçler hakkında temel bilgileri edinmeleri ve öğrencilerin çevrenin korunması ve geliştirilmesinin önemi
        hakkında farkındalık geliştirmeleri; yaşam ortamının korunması ve iyileştirilmesinde pratik sorunların
        çözümünde aktif olarak rol almaları gerektiği ileri sürülmektedir. Bu doğrultuda projede, ortaklar tarafından
        öğrencilerin hem bireylere hem de topluma faydalı olacak değerler geliştirmeleri amaçlanmaktadır.



                                             PROJE ORTAĞI ÜLKELER

        Türkiye, Polonya

























































                      /canakkaleilmem
             canakkalearge.meb.gov.tr/                                                                           44
   39   40   41   42   43   44   45   46   47   48   49