Page 44 - eTwinning e dergi 2024
P. 44
12-15 YAŞ GRUBU PROJELER
ENVIROCHAMPIONS
Küresel sorunların çözümünde gençlerin aktif katılımcılar olabilmelerini sağlayabilmek konusunda formal
eğitim sistemleri önemli bir rol oynamaktadır. Çevre eğitiminin amacı, kişilerin hem bireysel hem de kolektif
hareket etmeleri ve geleceğin ihtiyaçlarından taviz vermeden mevcut sosyal, ekonomik ve çevresel ihtiyaçları
dengeleyen çevreye duyarlı davranışları teşvik etmektir. Eğitim sürecinin başlangıcı niteliğinde olan aile eğitimi
ve formal eğitim döneminin bireylerin üzerindeki etkisi yadsınamaz bir gerçek olmakla birlikte çevresel
farkındalık yaratma ve sürdürülebilir bir gelecek için değer, tutum, beceri ve davranış geliştirme açısından da
kritik önemde olduğu açıkça görülmektedir. Çevre farkındalığının ve çevre eğitiminin hedefleri ve modern
bilim ve pratiğin başarıları göz önünde bulundurulduğunda öğrencilerin insan çevresi ve onu tehdit eden
süreçler hakkında temel bilgileri edinmeleri ve öğrencilerin çevrenin korunması ve geliştirilmesinin önemi
hakkında farkındalık geliştirmeleri; yaşam ortamının korunması ve iyileştirilmesinde pratik sorunların
çözümünde aktif olarak rol almaları gerektiği ileri sürülmektedir. Bu doğrultuda projede, ortaklar tarafından
öğrencilerin hem bireylere hem de topluma faydalı olacak değerler geliştirmeleri amaçlanmaktadır.
PROJE ORTAĞI ÜLKELER
Türkiye, Polonya
/canakkaleilmem
canakkalearge.meb.gov.tr/ 44