Page 24 - eTwinning e dergi 2024
P. 24
7-11 YAŞ GRUBU PROJELER
GLOBAL KIDS WELL-BEING ACADEMY
Eylül ayında başlayan proje sosyal inovasyon, zihinsel ve duygusal refah, pedagojik inovasyon, inovasyonla
etkileşim konularında öğrencilere zenginlik kazandırmak amacıyla hayata geçirilmiştir. Özetle projede esenliğe
yönelik sistematik bir bütüncül okul yaklaşımı uygulanmaya çalışılmıştır.
Öğrenciler Web 2.0 araçları ile kendi avatarlarını oluşturup kendilerini İngilizce tanıtmışlardır. Öğrencilerin
hayal güçleriyle çizilen proje maskotu oylama yöntemiyle belirlendikten sonra maskot pelüş haline
getirilmiştir ve tüm etkinliklerde ortak maskot “Globy” öğrencilere eşlik etmiştir. Ekim ayı “Siber Güvenlik
Farkındalık Ayı”nda ortak hazırlanan video tüm üyeler tarafından izlenmiş ve okul panoları hazırlanmıştır.
Artırılmış gerçeklik gözlükleri kullanılarak ebeveynlerin de katılımı ile Kod Haftası etkinlikleri kapsamında
Cumhuriyet’in 100. yılına özel hazırlanan video izlenmiştir. Canva aracında yeni yıl takvimi oluşturulup
sınıflara asılmıştır. Sonrasında İngilizce yeni yıl temenni kartları oluşturulmuş yazma becerisi eğlenceli ve
etkileşimli hâle getirilmiştir. Ayrıca Padlet uygulamasında her okul öğrencileri en sevdikleri şarkıların listesini
paylaşmış ve karma bir müzik kutusu oluşturulmuştur. Yazarı Laurie Wright olan ‘’Üstesinden Gelebilirim!’’
isimli kitap İngilizce olarak tüm ortaklar tarafından okunmuştur. 6 şapka düşünme tekniği ile kitaptaki gerçek
hayatta karşılaşılan sorunlara grup çalışmaları ile farklı çözümler üretilmiştir. Çözüm önerileri ile ilgili projede
e-kitap yazılmış ve yapay zekâ uygulaması olan “Virbo” ile etkinlik tanıtım videosu hazırlanmıştır. Projede geri
dönüşümden uçurtma yapımı gibi eğlenceli okul etkinlikleri düzenlenmiş ve oyuncak yardımı, fidan dikimi
gibi sosyal etkinliklere de yer verilmiştir.
PROJE ORTAĞI ÜLKELER
Türkiye, İtalya, Romanya ve Slovenya
/canakkaleilmem
canakkalearge.meb.gov.tr/ 24