Page 22 - eTwinning e dergi 2024
P. 22
7-11 YAŞ GRUBU PROJELER
MEET2TALK
Öğrencilerin dil öğrenimlerini hayatlarının bir parçası haline getirmek, yabancı dili aktif olarak kullanmalarını
sağlamak ve kültürler arası etkileşimi artırmak amacıyla “Meet2Talk” ( Konuşmak için Tanış ) isimli projeye
Türkiye , İtalya , Romanya , Polonya ve Litvanya olmak üzere 5 farklı ülke ve 12 farklı okulun katılımıyla proje
gerçekleştirilmiştir.
Öğrencilerin konuşma becerilerini ve etkileşimlerini teşvik etmek amacıyla çevrim içi tanışma toplantısı, kukla
çevrim içi toplantısı , oyun çevrim içi toplantısı ve hikâye anlatma çevrim içi toplantısı gibi çeşitli çevrim içi
toplantılar; ortak ürünler , yapay zekâ araçları ,iş birlikçi çalışmalar oy birliği ile seçilen maskot “Talkative”
eşliğinde gerçekleşmiştir.
Öğrencilerimiz Meet2Talk projesinin logo çizimlerini yaparak ve İngilizce konuşarak kendilerini
tanıtmışlardır. Öğrencilerin tasarladıkları maskot çizimleri arasından en çok oy alan maskot oyuncak şeklinde
hazırlanmıştır. Yapılan tüm etkinliklerde ortak maskot “Talkative” öğrencilerin yanlarında olmuştur. Ekim
ayı etkinliğinde ortak ülkeler arasında belirlenen ikili eşleştirmeler ile konuşma grupları oluşturulmuş, ortak
ülke öğrencilerinin birbirlerini tanıma fırsatları oluşmuştur. Cumhuriyet’in 100. yılına özel Kod Haftası
etkinlikleri kapsamında artırılmış gerçeklik gözlükleri kullanılarak ebeveynlerin de katılımı ile Kod Haftası
etkinlikleri kapsamında Cumhuriyet’in 100. yılına özel hazırlanan Cospaces’te çekilen 3D video izlenmiştir.
Cumhuriyetin 100. yılını kutlamak amacıyla ‘Anne-Kız’ kodlama etkinlikleri düzenlenmiş ve kız çocukları
ile kodlama etkinlikleri gerçekleştirmiştir. Öğrencilerin Cumhuriyet Bayramı konulu yaptığı çizgi karakterler
“Animated Drawing” uygulaması ile canlandırılarak klip hâline getirilmiştir. Kasım ayında her ortak ülke
kendilerine ait geleneksel çocuk oyunlarının videolarını çekip paylaşmış ve öğrencilerin seçtikleri geleneksel
çocuk oyunlarını oynamalarına imkân sağlanmıştır. Sonrasında renk partisi düzenlenerek öğrencilerin renk
isimlerini ve renklere ait nesneleri öğrenme deneyimleri eğlenceli hâle getirilmiştir. Renkler konulu, akrostiş
yöntemi ile yazılan şiirler fotoğraflarla beraber poster haline getirilerek ortak bir dergide toplanarak iş
birliği ürünü oluşturulmuştur. Diğer bir etkinlik hikâye zamanı için okullarda kamp ateşi ve orman ortamı
tasarlanmıştır. Hikâye kitapları kamp ateşi etrafında okunarak kitap konusu ile ilgili çeşitli etkinliklere yer
verilmiştir. Öğrenciler farklı bir ortamda kitap okumanın heyecanını yaşamışlar ve kitabın konusu hakkında
etkinlikler yapabilme fırsatı bulmuşlardır.
PROJE ORTAĞI ÜLKELER
Türkiye, Romanya, Polonya, İtalya
/canakkaleilmem
canakkalearge.meb.gov.tr/ 22