Page 6 - eTwinning Çanakkale e-dergi 2023
P. 6
3-6 YAŞ GRUBU PROJELER
PROJE ORTAKLARI
Margarida PAIM , Praia da Vitória EBI / PORTEKIZ
Eduarda PIRES, Praia da Vitória EBI /PORTEKIZ
Kristiine-Teele SATSI , Sigrit Jänes / ESTONYA
Raili OLUP , Pirita Kose Lasteaed / ESTONYA
Kristina ELONEN , Tallinna Arbu lasteaed / ESTONYA
Nina HORVAT , Dječji vrtić Bjelovar / HIRVATISTAN
Kezban ÖZDEMIR SAVCI , Mustafa Çakmak Ilkokulu Gaziantep / TÜRKIYE
Hazime ÇEVIK, Hüseyin Ak Anaokulu- Antalya /TÜRKIYE
Şükran YENIGELEN , Cemil Şükrü Çolakoğlu Ilkokulu Defne/Hatay/TÜRKIYE
Ilknur AY, Mehmet Ali Bakkaloğlu Anaokulu /Kayseri/TÜRKIYE
Gizem MORAN, Atatürk Ilkokulu / Çanakkale / TÜRKIYE
Stefania VILLA , Kindergarden Capoluogo pontecorvo / ITALYA
Maria Grazia FRANCO, kindergarden capoluogo Pontecorvo / ITALYA
Evanthia PANAYI, Dimosio Nipiagogeio Anageias / KIBRIS
Eleni ELEFTHERIADOU , 9th Kindergarten of Ampelokipi Thessaloniki Greece class 1 / YUNANISTAN
Eleni HOLIDOU, 9th Kindergarten of Ampelokipi Thessaloniki Greece class 2 / YUNANISTAN
Kali DIAMANTOUDI , 12o Κindergarten of Euosmos Αstrous 4 Thessaliniki / YUNANISTAN
Véronique LE CLEC’H , Ecole La Brèche aux Cornes 22000 Saint-Brieuc / FRANSA
Klaudija MARTIC and Nikolina SAILI , Dječji vrtić En ten tini Sesvete / HIRVATISTAN
Mirjam SAIA , Tallinna Lasteaed Südameke / ESTONYA
Sigrit JANES, Tallinna Lasteaed Pääsusilm / ESTONYA
Anabela Castanho de AGUIAR and Maria Isabel ALVES, Agrupamento de Escolas de RATES /PORTEKIZ
OUTDOOR MATHEMATICIANS
Proje fikri, doğada ve doğal unsurlarla öğrenmenin çok daha anlamlı ve kalıcı olduğu inancından doğdu. Doğa ile
temas hâlindeyken, tüm duyular tetiktedir ve öğrenme için mükemmel bir ortamı destekler. Okulun ve topluluğun
dış alanlarını veya ögelerini kullanarak matematik çalışmasına öncelik vermek, ortak çalışmayı geliştirmek,
farklı ortaklarla matematiksel kavramların nasıl oluşturabileceğini keşfetmek amaçlandı. Matematik zevkini ve
merakını teşvik etmek, matematiksel kavramlarla başa çıkmak ve problemleri çözme konusunda yetkin hissetmek,
öğrencinin bireyselliğine saygı duyarak müfredatta sağlanan becerileri geliştirmek projenin amaçları arasındadır.
Proje kapsamında sayılar, işlemler, geometri, ağırlıklar, ölçüler konusunda etkinlikler gerçekleştirilerek oluşturulan
matematik kutusu ortaklarla paylaşıldı.
6