Page 5 - eTwinning Çanakkale e-dergi 2023
P. 5

ETWINNING NEDIR?






                    ETWINNING FAYDALARI

         eTwinning faaliyeti temelde Avrupa’nın farklı
         ülkelerinden öğretmenlerin, farklı okullardan
         öğretmenlerle deneyimlerini paylaşıp, fikir alış
         verişinde bulunabileceği çevrim içi bir ortam
         oluşturmayı amaçlamaktadır. Öğretmenler, farklı
         ülkelerden iletişim kurdukları öğretmenlerle kendi
         eğitim süreçlerine uygun şekilde projeler yapabilirler.
         Projelerde teknolojinin eğitime adaptasyonu ve
         eğitim süreçlerinde uygun şekilde kullanımı istenilen
         bir durumdur. Özellikle ülkemizde Fatih projesi ile
         birlikte öğretmenlere ve okullara sağlanan teknoloji
         alt yapı desteğinin, eğitim pratiğinde etkili biçimde
         kullanılması beklenmektedir. eTwinning projeleri bu
         bağlamda öğretmenlerimize yardımcı olacaktır. Eğer madde madde özetleyecek olursak öğretmenler adına
         aşağıdaki faydalar eTwinning’den sağlanabilir;
         Farklı okullarda veya Avrupa ülkelerinde gerçekleşen eğitim uygulamaları hakkında fikir sahibi olma,yabancı
         dil pratiğini geliştirme, bilişim teknolojilerini derslerinde etkin biçimde kullanabilme, derslerini öğrencilerin
         daha fazla motive olmasını sağlayarak, daha eğlenceli hale getirebilme, mesleki açıdan kendini geliştirebilme.
         Bunun yanı sıra eTwinning öğrenciler içinde yeni öğrenme fırsatları sunmaktadır. eTwinning projesi
         yapan bir çok öğretmenin görüşlerinden yola çıkarak, eTwinning’in öğrencilere sağladığı faydalar şu
         şekilde özetlenebilir; derse daha fazla motive olma, başka okullardan veya ülkelerden akranları ile iletişim
         kurarak, farklı kültürleri tanıma, yabancı dilde iletişim kurabilme, Web teknolojilerinin eğitim amacıyla da
         kullanabileceğini fark etme, projede yer aldığı için derslere daha etkin katılma.

         eTwinning faydaları ile ilgili olarak 2013 yılında Türkiye Ulusal Destek Servisi tarafından yapılan 770
         öğretmenin katıldığı araştırma şu sonuçları ortaya koymuştur;


         Katılımcı öğretmenlerin %86,3’ü eTwinning projelerinin teknolojiyi kullanma becerilerini artırdığını,
         %89,5’i derslerde farklı öğrenim yöntemleri kullanmaya teşvik ettiğini,
         %91,5’u yabancı dillerinin gelişimine yardımcı olduğunu,
         %85,5’i bilgisayar kullanma becerilerini artırdığını,
         %94’ü iş birliği yapma becerilerini artırdığını,
         %90,3 iş motivasyonunu artırdığını,
         %90,9’u alanıyla ilgili bilgilerini güncellemesini sağladığını,
         %95’i yeni ve yaratıcı projeler üretmeye teşvik ettiğini belirtmiştir.

         Aynı araştırmada öğretmenlere eTwinning’in öğrencilerine olan etkisi de sorulmuştur; Öğretmenlerin yine
         büyük bir çoğunluğu eTwinning’in;


         Öğrencilerinin derslere daha aktif katılmasını sağladığını (%77,2)
         Katılan öğrenciler arasındaki iş birliğini artırdığını (%91)
         Öğrencileri sosyalleştirdiğini (%85,7)
         Yabancı dillerini geliştirdiğini (%92,6)
         Eleştirel düşünme becerilerini artırdığını (%77,2)
         Teknolojiyi kullanma becerilerini artırdığını (%87,4) belirtmişlerdir.









                                                                                               ÇANAKKALE        5
   1   2   3   4   5   6   7   8   9   10