Page 20 - eTwinning Çanakkale e-dergi 2023
P. 20
12-15 YAŞ GRUBU PROJELER
PROJE ORTAKLARI
Feridun YÜKSEL, Plevne Ortaokulu Çanakkale / TÜRKIYE
Mohammad DARABSEH , Mo’ath bin Jabal primary school for boys Ramtha / ÜRDÜN
Filiz IŞLEK, Mehmet Akif Genç Ortaokulu Balıkesir / TÜRKIYE
Tuğçe AYDIN, Atatürk Ortaokulu Samsun / TÜRKIYE
Berna Tunca EYGÜL, Atatürk Ortaokulu Kırklareli / TÜRKIYE
Pınar Tuğçe ÜLKER, Çileme Ortaokulu Izmir / TÜRKIYE
Gülünaz TOZLU, Kumcığaz Ortaokulu Samsun / TÜRKIYE
Leyla Kaya GÜNER, Karabük Atatürk Ortaokulu Karabük / TÜRKIYE
Mustafa ÜLKER, Ataköy Ortaokulu Izmir / TÜRKIYE
Büşra Ayar AYDIN, Çarşamba Imam Hatip Ortaokulu Samsun / TÜRKIYE
Haneen MAJALI, Dmnh Mixed Elemantary School Karak / ÜRDÜN
Osama ABUNAJILI, Al’imam Alshafie Primary School for Boys Sahab / ÜRDÜN
YANLIŞ ANLAMA / MISCONCEPTION
Bu eTwinning projesi, ortaokul matematik dersindeki sayılar ve işlemler, geometrik kavramlar ve denklem,
kesirler ve oran konularındaki kavram yanılgılarını gidermeyi hedefleyen bir çalışmadır. Proje, sadece matematik
eğitimindeki yenilikçi yaklaşımıyla değil, aynı zamanda metaverse’in kullanımıyla da dikkat çekiyor. Bu proje,
metaverse’de toplantı yapan ilk proje olarak öne çıkıyor. Bundan dolayı özel ödül başvurusu da yapılması
planlanmaktadır.
Projenin ilk aşamalarında, öğrenciler kendi 3D avatarlarını oluşturarak metaverse dünyasında tanışma
toplantıları gerçekleştirdi. Bu sayede, farklı kültürlerden gelen öğrenciler birbirleriyle etkileşime geçerek yeni
arkadaşlıklar kurdu ve kültürel çeşitlilik hakkında daha fazla bilgi edindi. Daha sonra, proje logo ve afişlerini
oluşturdu ve öğrencilerin kavram yanılgılarını tespit etmek için bir ön test uygulandı.
Projenin devamında hedef konularla ilgili çeşitli etkinlikler düzenlendi. Öğrenciler, kavram haritaları,
karikatürler, afişler, infografikler ve dijital oyunlar gibi görsel materyaller hazırlayarak kavramları daha iyi
anlamayı hedefledi.
Proje ayrıca öğrencileri uzmanlarla buluşturarak onlara farklı bakış açıları kazandırdı. Geogebra, eTwinning
nedir, kavram yanılgıları konularında eğitimler için alanında uzman kişiler ile düzenlenen webinarlar;
öğrencilere değerli bilgiler ve pratik ipuçları sunarak öğrencilerin matematik anlayışlarını derinleştirmelerini
sağladı.
20