Page 20 - eTwinning Çanakkale e-dergi 2023
P. 20

12-15 YAŞ GRUBU  PROJELER




































                                                   PROJE ORTAKLARI


         Feridun YÜKSEL, Plevne Ortaokulu  Çanakkale / TÜRKIYE
         Mohammad DARABSEH , Mo’ath bin Jabal primary school for boys Ramtha / ÜRDÜN
         Filiz IŞLEK, Mehmet Akif Genç Ortaokulu  Balıkesir / TÜRKIYE
         Tuğçe AYDIN, Atatürk Ortaokulu Samsun / TÜRKIYE
         Berna Tunca EYGÜL, Atatürk Ortaokulu Kırklareli / TÜRKIYE
         Pınar Tuğçe ÜLKER, Çileme Ortaokulu Izmir / TÜRKIYE
         Gülünaz TOZLU, Kumcığaz Ortaokulu Samsun / TÜRKIYE
         Leyla Kaya GÜNER, Karabük Atatürk Ortaokulu  Karabük / TÜRKIYE
         Mustafa ÜLKER, Ataköy Ortaokulu  Izmir / TÜRKIYE
         Büşra Ayar AYDIN, Çarşamba Imam Hatip Ortaokulu Samsun / TÜRKIYE
         Haneen MAJALI, Dmnh Mixed Elemantary School  Karak / ÜRDÜN
         Osama ABUNAJILI, Al’imam Alshafie Primary School for Boys Sahab / ÜRDÜN

                                         YANLIŞ ANLAMA / MISCONCEPTION


         Bu eTwinning projesi, ortaokul matematik dersindeki sayılar ve işlemler, geometrik kavramlar ve denklem,
         kesirler ve oran konularındaki kavram yanılgılarını gidermeyi hedefleyen bir çalışmadır. Proje, sadece matematik
         eğitimindeki yenilikçi yaklaşımıyla değil, aynı zamanda metaverse’in kullanımıyla da dikkat çekiyor. Bu proje,
         metaverse’de toplantı yapan ilk proje olarak öne çıkıyor. Bundan dolayı özel ödül başvurusu da yapılması
         planlanmaktadır.
         Projenin ilk aşamalarında, öğrenciler kendi 3D avatarlarını oluşturarak metaverse dünyasında tanışma
         toplantıları gerçekleştirdi. Bu sayede, farklı kültürlerden gelen öğrenciler birbirleriyle etkileşime geçerek yeni
         arkadaşlıklar kurdu ve kültürel çeşitlilik hakkında daha fazla bilgi edindi. Daha sonra, proje logo ve afişlerini
         oluşturdu ve öğrencilerin kavram yanılgılarını tespit etmek için bir ön test uygulandı.
         Projenin devamında hedef konularla ilgili çeşitli etkinlikler düzenlendi. Öğrenciler, kavram haritaları,
         karikatürler, afişler, infografikler ve dijital oyunlar gibi görsel materyaller hazırlayarak kavramları daha iyi
         anlamayı hedefledi.
         Proje ayrıca öğrencileri uzmanlarla buluşturarak onlara farklı bakış açıları kazandırdı. Geogebra, eTwinning
         nedir, kavram yanılgıları konularında eğitimler için alanında uzman kişiler ile düzenlenen webinarlar;
         öğrencilere değerli bilgiler ve pratik ipuçları sunarak öğrencilerin matematik anlayışlarını derinleştirmelerini
         sağladı.

                                                                                                           20
   15   16   17   18   19   20   21   22   23   24   25