Page 14 - eTwinning Çanakkale e-dergi 2023
P. 14
7-11 YAŞ GRUBU PROJELER
PROJE ORTAKLARI
Leman AKGÜL AYDIN, Keçi ören Ilkokulu Ankara/TÜRKIYE
Aggul ŞAHVERANOVA, Nömreli tam orta mekteb /AZERBAYCAN
Yeliz YELOĞLU, Aşağı Yakacık Ilkokulu Aydın/ TÜRKIYE
Saime BURAK, Bağlarbaşı Ilkokulu Istanbul/ TÜRKIYE
Lütfiye YÜCEL GÜLER, Belek Limak Ilkokulu Antalya/TÜRKIYE
Emel CASEVDI, Helvacı Ilkokulu Izmir /TÜRKIYE
Başak KILIÇ, Küllük Ilkokulu Iğdır/TÜRKIYE
Nur ÖZKAYA POLAT, Ahmet Eren Bilim ve Sanat Merkezi Bitlis/TÜRKIYE
Mine OK, Pınarbaşı Ilkokulu Çanakkale/TÜRKIYE
ÜRETIMDE BEN DE VARIM
Projenin ana unsuru origami olmakla beraber, projenin amacı çocuklara üretebilme duygusunun aşılanmasıdır.
Bunun yanında origami ile öğrencilerin ince motor kas gelişimi, el göz koordinasyonu, odaklanma becerilerinin
gelişimi ve zekâ gelişiminin desteklenmesi hedeflenmiştir. Bu hedef doğrultusunda öğrencilere ihtiyaçlarının
bazılarını üretebilecekleri olgusunu erken yaşta kazandırmak amaçlanmıştır. Origami ile ham madde olan
kağıda şekil vererek yeni bir ürün oluşturularak dönüşüm düşüncesinin çocuklarda oluşması sağlanmıştır.
Küçük çocukların öğrenmekte zorlandığı konulardan biri olan kesirler konusu (yarım, çeyrek gibi kavramlar
aktif kullanıldığından) gerçek hayattan örnekler verilerek anlatılmış ve öğrencilerin öğrenmesi sağlanmıştır.
Proje, öğrencilerin erken yaşlarda üç boyutlu şekiller oluşturmasını, simetri gibi bazı geometri kavramları
erken yaşta öğrenmesini ve çocukların soyut zekâsını geliştirmesini sağlamıştır. Kâğıda nasıl şekil vereceğini
düşünen çocuk aslında temelde amacı yerine getirirken bir probleme de çözüm bulmaya çalışmış aynı zamanda
sorumluluk duygusunu da kazanmıştır. Öğrenciler origami ile yeni ürünler ortaya koyarak duygusal olarak
tatmin yaşamış çevresi tarafından kabul edilme gereksinimlerini karşılamışlardır. Origami sayesinde hayatın
vazgeçilmez bir parçası olan görsel estetik algılarının gelişmesi desteklenmiştir.
14