Page 14 - eTwinning Çanakkale e-dergi 2023
P. 14

7-11 YAŞ GRUBU PROJELER







                                                  PROJE ORTAKLARI

        Leman AKGÜL AYDIN, Keçi ören Ilkokulu Ankara/TÜRKIYE
        Aggul ŞAHVERANOVA, Nömreli tam orta mekteb /AZERBAYCAN
        Yeliz YELOĞLU, Aşağı Yakacık Ilkokulu Aydın/ TÜRKIYE
        Saime BURAK, Bağlarbaşı Ilkokulu  Istanbul/ TÜRKIYE
        Lütfiye YÜCEL GÜLER, Belek Limak Ilkokulu Antalya/TÜRKIYE
        Emel CASEVDI, Helvacı Ilkokulu Izmir /TÜRKIYE
        Başak KILIÇ, Küllük Ilkokulu Iğdır/TÜRKIYE
        Nur ÖZKAYA POLAT, Ahmet Eren Bilim ve Sanat Merkezi Bitlis/TÜRKIYE
        Mine OK, Pınarbaşı Ilkokulu Çanakkale/TÜRKIYE



                                              ÜRETIMDE  BEN DE VARIM


        Projenin ana unsuru origami olmakla beraber,  projenin amacı çocuklara üretebilme duygusunun aşılanmasıdır.
        Bunun yanında origami ile öğrencilerin ince motor  kas gelişimi, el göz koordinasyonu, odaklanma becerilerinin
        gelişimi ve zekâ gelişiminin desteklenmesi hedeflenmiştir. Bu hedef doğrultusunda öğrencilere ihtiyaçlarının
        bazılarını üretebilecekleri olgusunu erken yaşta kazandırmak amaçlanmıştır. Origami ile ham madde olan
        kağıda şekil vererek  yeni  bir ürün oluşturularak dönüşüm düşüncesinin çocuklarda oluşması sağlanmıştır.
        Küçük çocukların öğrenmekte zorlandığı konulardan biri olan kesirler konusu  (yarım, çeyrek gibi kavramlar
        aktif kullanıldığından) gerçek hayattan örnekler verilerek anlatılmış ve öğrencilerin öğrenmesi sağlanmıştır.
        Proje, öğrencilerin erken yaşlarda üç boyutlu şekiller oluşturmasını, simetri gibi bazı geometri kavramları
        erken yaşta öğrenmesini ve çocukların soyut zekâsını geliştirmesini sağlamıştır. Kâğıda nasıl şekil vereceğini
        düşünen çocuk aslında temelde amacı yerine getirirken bir probleme de çözüm bulmaya çalışmış aynı zamanda
        sorumluluk duygusunu da kazanmıştır. Öğrenciler origami ile yeni ürünler ortaya koyarak duygusal olarak
        tatmin yaşamış çevresi tarafından kabul edilme gereksinimlerini karşılamışlardır. Origami sayesinde hayatın
        vazgeçilmez bir parçası olan görsel estetik algılarının gelişmesi desteklenmiştir.









































                                                                                                           14
   9   10   11   12   13   14   15   16   17   18   19