Page 10 - 81 Çalıkuşu Çanakkale E-Dergi 2. Sayı
P. 10
MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞIMIZDAN
ÇANAKKALE
İL MİLLÎ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ HABERLER
getiren Özer, yüz yüze eğitimi sürdürmekte Öğrenme eksikliklerinin telafisi için kazanımlar
kararlı olduklarını bildirdi. Bu süreçte okulların, değerlendirildi
öğrencilerin psikolojik, sosyal, duygusal, kişisel
gelişimlerinin sağlandığı en önemli yerler Uzaktan eğitime bağlı öğrenme kayıplarının
olduğunun bir kez daha anlaşıldığına işaret eden tespiti için 7, 8, 11 ve 12. sınıf düzeylerinden
Özer, "Gelinen aşamada öğrencilerimizi daha toplam 4 milyon 565 bin 916 öğrenciye kazanım
fazla öğrenme kayıplarına uğratmadığımız için değerlendirme uygulaması yapıldı.
http://canakkale.meb.gov.tr
memnunuz. Çift doz aşılı veya antikorlu öğretmen Ortaokul düzeyinde yapılan uygulamada Türkçe,
oranımız yüzde 95'e yükseldi. Bakanlığımızın matematik ve fen bilimleri alanları; lise düzeyinde
okullarda hijyeni sağlamak için ayırdığı bütçe 722 ise Türk dili ve edebiyatı, matematik, fizik, kimya ve
milyon liraya ulaştı. Millî Eğitim Bakanlığınca biyoloji alanları dikkate alındı. Elde edilen sonuçlar,
kurduğumuz elektronik takip sistemiyle tek tıkla öğrenme eksikliklerinin telafisi için politika
salgın sürecini dijital ortamda izleyebiliyoruz." dedi. geliştirme amacıyla kullanıldı.
Özer; bu süreçte eğitimde fırsat eşitliğinin artırılması 2 ayda 81 ilde 16 bin 361 kütüphane inşa edildi
için çalıştıklarını, bu kapsamda 59 anaokulu ve
6 bin 950 yeni ana sınıfının eğitime başladığını, 5 "Temel Eğitimde 10 Bin Okul Projesi" kapsamına
yaş grubunda okullaşma oranının 180 günde yüzde dahil edilen okulların altyapı eksikleri belirlendi, bu
78'den yüzde 90'a ulaştığını anlattı. eksiklikleri gidermek üzere iyileştirmeler yapıldı.
Mesleki eğitimde yapılan mevzuat düzenlemelerinin Eğitimde fırsat eşitliğinin artırılması kapsamında,
meyvelerini vermeye başlamasından büyük mutluluk "Kütüphanesiz Okul Kalmayacak Projesi" ile 2 ayda
duyduklarını söyleyen Özer, "Hükûmetimizce 81 ilde 16 bin 361 yeni kütüphane inşa edildi. Kitap
başlatılan eğitim seferberliği, Öğretmenlik Meslek sayısı 28 milyondan 50 milyona ulaştı.
Kanunu ile de taçlanmış oldu." diye konuştu. MEB bünyesinde geliştirilen yardımcı kaynaklar
120 sayfalık kitaptan satır başları erişime açıldı
Bakanlığın 10 konuda 50'nin üzerindeki çalışmasının MEB'in, ekim ayında aldığı kararla bünyesinde
yer aldığı kitaba göre, 6 Eylül'de başlatılan yüz yüze geliştirdiği yardımcı kaynaklar, "http://
eğitime dönüşte okullarda salgın koşullarına göre yardimcikaynaklar.meb.gov.tr/" adresinden erişime
çeşitli tedbirler alındı. açıldı.
Bu süreçte öğrenci ve öğretmenlerin okula maske ile Yardımcı kaynakların daha fazla öğrenciye ulaşımını
gelmesi bir zorunluluk olmasının yanı sıra ihtiyaç sağlamak amacıyla basılması ve öğrencilere
duyulması halinde kullanılmak üzere Bakanlık ulaştırılması kararı alındı. Bu kararın ardından 2
tarafından okullara maske ve dezenfektan sağlandı. ayda yaklaşık 23,5 milyon yardımcı kaynak basılı
hale getirilerek okullara ulaştırıldı.
Elektronik takip sistemi
Destekleme ve Yetiştirme Kursları'nın (DYK)
Sağlık Bakanlığı ile iş birliği kapsamında geliştirilen kapsamı genişletildi, mevcut durumda 8. ve 12. sınıf
sistem, MEB'in pozitif vakaları il, ilçe, kurum ve düzeylerindeki öğrenciler ve mezun öğrencilere
sınıf düzeyinde anlık izleyebilmesine imkân sağladı. yönelik DYK'lere 6. 7. 10. ve 11. sınıf düzeyleri de
Sistem sayesinde farklı sınıflarda eğitim alan ve eklendi.
birbiriyle teması olmayan öğrencilerin Kovid- Mesleki eğitim kurumlarının sürece katkısı
19'a yakalanması halinde tüm okulda eğitime ara
verilmesinin önüne geçildi. Mesleki eğitim kurumları yüz yüze eğitime dönüş
sürecinde okulların ihtiyaç duyduğu temizlik ve
Kurulan sistemle aynı okul içinde bulunan sınıflar hijyen malzemelerini üretti, bu ürünlerin ihracatını
bir ünite olarak ve salgının yayılımı açısından da gerçekleştirerek ekonomiye katkıda bulundu.
bağımsız değerlendirildi.
canakkaleilmem
fvba
10