Page 10 - 81 Çalıkuşu Çanakkale E-Dergi 2. Sayı
P. 10

MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞIMIZDAN
                           ÇANAKKALE
                           İL MİLLÎ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ                               HABERLER



             getiren Özer, yüz yüze eğitimi sürdürmekte           Öğrenme eksikliklerinin telafisi için kazanımlar
             kararlı olduklarını bildirdi. Bu süreçte okulların,   değerlendirildi
             öğrencilerin psikolojik, sosyal, duygusal, kişisel
             gelişimlerinin sağlandığı en önemli yerler           Uzaktan eğitime bağlı öğrenme kayıplarının
             olduğunun bir kez daha anlaşıldığına işaret eden     tespiti için 7, 8, 11 ve 12. sınıf düzeylerinden
             Özer, "Gelinen aşamada öğrencilerimizi daha          toplam 4 milyon 565 bin 916 öğrenciye kazanım
             fazla öğrenme kayıplarına uğratmadığımız için        değerlendirme uygulaması yapıldı.
       http://canakkale.meb.gov.tr
             memnunuz. Çift doz aşılı veya antikorlu öğretmen     Ortaokul düzeyinde yapılan uygulamada Türkçe,
             oranımız yüzde 95'e yükseldi. Bakanlığımızın         matematik ve fen bilimleri alanları; lise düzeyinde
             okullarda hijyeni sağlamak için ayırdığı bütçe 722   ise Türk dili ve edebiyatı, matematik, fizik, kimya ve
             milyon liraya ulaştı. Millî Eğitim Bakanlığınca      biyoloji alanları dikkate alındı. Elde edilen sonuçlar,
             kurduğumuz elektronik takip sistemiyle tek tıkla     öğrenme eksikliklerinin telafisi için politika
             salgın sürecini dijital ortamda izleyebiliyoruz." dedi.  geliştirme amacıyla kullanıldı.

             Özer; bu süreçte eğitimde fırsat eşitliğinin artırılması   2 ayda 81 ilde 16 bin 361 kütüphane inşa edildi
             için çalıştıklarını, bu kapsamda 59 anaokulu ve
             6 bin 950 yeni ana sınıfının eğitime başladığını, 5   "Temel  Eğitimde 10  Bin Okul Projesi"  kapsamına
             yaş grubunda okullaşma oranının 180 günde yüzde      dahil edilen okulların altyapı eksikleri belirlendi, bu
             78'den yüzde 90'a ulaştığını anlattı.                eksiklikleri gidermek üzere iyileştirmeler yapıldı.

             Mesleki eğitimde yapılan mevzuat düzenlemelerinin    Eğitimde fırsat eşitliğinin artırılması kapsamında,
             meyvelerini vermeye başlamasından büyük mutluluk     "Kütüphanesiz Okul Kalmayacak Projesi" ile 2 ayda
             duyduklarını söyleyen Özer, "Hükûmetimizce           81 ilde 16 bin 361 yeni kütüphane inşa edildi. Kitap
             başlatılan eğitim seferberliği, Öğretmenlik Meslek   sayısı 28 milyondan 50 milyona ulaştı.
             Kanunu ile de taçlanmış oldu." diye konuştu.         MEB bünyesinde geliştirilen yardımcı kaynaklar

             120 sayfalık kitaptan satır başları                  erişime açıldı

             Bakanlığın 10 konuda 50'nin üzerindeki çalışmasının   MEB'in,  ekim  ayında  aldığı  kararla  bünyesinde
             yer aldığı kitaba göre, 6 Eylül'de başlatılan yüz yüze   geliştirdiği  yardımcı  kaynaklar,    "http://
             eğitime  dönüşte  okullarda  salgın  koşullarına  göre   yardimcikaynaklar.meb.gov.tr/" adresinden erişime
             çeşitli tedbirler alındı.                            açıldı.

             Bu süreçte öğrenci ve öğretmenlerin okula maske ile   Yardımcı kaynakların daha fazla öğrenciye ulaşımını
             gelmesi bir zorunluluk olmasının yanı sıra ihtiyaç   sağlamak amacıyla basılması ve öğrencilere
             duyulması halinde kullanılmak üzere Bakanlık         ulaştırılması kararı alındı. Bu kararın ardından 2
             tarafından okullara maske ve dezenfektan sağlandı.   ayda yaklaşık 23,5 milyon yardımcı kaynak basılı
                                                                  hale getirilerek okullara ulaştırıldı.
             Elektronik takip sistemi
                                                                  Destekleme ve Yetiştirme Kursları'nın (DYK)
             Sağlık Bakanlığı ile iş birliği kapsamında geliştirilen   kapsamı genişletildi, mevcut durumda 8. ve 12. sınıf
             sistem, MEB'in pozitif vakaları il, ilçe, kurum ve   düzeylerindeki öğrenciler ve mezun öğrencilere
             sınıf düzeyinde anlık izleyebilmesine imkân sağladı.  yönelik DYK'lere 6. 7. 10. ve 11. sınıf düzeyleri de
             Sistem sayesinde farklı sınıflarda eğitim alan ve    eklendi.
             birbiriyle teması olmayan öğrencilerin Kovid-        Mesleki eğitim kurumlarının sürece katkısı
             19'a yakalanması halinde  tüm okulda  eğitime  ara
             verilmesinin önüne geçildi.                          Mesleki eğitim kurumları yüz yüze eğitime dönüş
                                                                  sürecinde okulların ihtiyaç duyduğu temizlik ve
             Kurulan sistemle aynı okul içinde bulunan sınıflar   hijyen malzemelerini üretti, bu ürünlerin ihracatını
             bir ünite olarak ve salgının yayılımı açısından      da gerçekleştirerek ekonomiye katkıda bulundu.
             bağımsız değerlendirildi.




                                                                                   canakkaleilmem
                                                                                    fvba
   10
   5   6   7   8   9   10   11   12   13   14   15